Bodywel A26, ładna, solidna i niedroga damka.
Po całej serii testów elektrycznych rowerów terenowych przyszła pora na typowo miejski , elektryczny rower dla kobiet jakim jest Bodywel A26. Ten atrakcyjny z wyglądu rower, o solidnej budowie i z pojemną bateria ma też atrakcyjną cenę. Co ważne jest całkowicie legalny na europejskich drogach publicznych.
DOSTĘPNOŚC I CENA
Rower Bodywel A26 można nabyć na Amazonie lub w sklepie firmowym Bodywel gdzie dostępne są też wszystkie najważniejsze części zamienne od akumulatora zaczynając, poprzez sterownik, na łańcuchu kończąc. Są też akcesoria takie jak np. kłódki, kaski i uchwyty na telefon. Bardzo mnie cieszy ogromna dostępność części zamiennych, daje to poczucie bezpieczeństwa i zaufania do marki.
Na przesyłkę czekałem 8 dni, ponieważ z powodu jakiegoś opóźnienia w sortowni przesyłka zamiast w piątek, dotarła we wtorek.
Rower kosztuje 879 funtów w sklepie firmowym lub 900 Funtów na Amazonie
Sklep producenta : 879,99/ 4567zł funtów https://www.bodywel.com/product/bodywel-a26?ref=r9asg55a
Recenzja wideo
W dużym pudle jest dobrze zabezpieczony w pianki i kartony elektryczny rower który można wyjąć bez pomocy drugiej osoby. W zestawie jest też ładowarka, instrukcja obsługi , pompka, zestaw narzędzi oraz para błotników. Obecnie zamiast pompki w gratisie jest dodawane zapięcie na szyfr.
Rower jest w 85 procentach poskładany, jednak musimy przykręcić przednie koło, kierownicę, siodełko, bagażnik, stopkę, błotnik i oświetlenie. Warto jeszcze sprawdzić ustawianie hamulców tarczowych i przerzutek. Jednak jest to pierwszy rower w którym nie musiałem dokonać korekty ustawiań.
Całość powinna zająć od godziny do dwóch, w zależności od naszych umiejętności i czy ktoś będzie nam w tym pomagał.
WYGLĄD I BUDOWA Bodywel A26
Rower Bodywel A26 to z wyglądu typowa damka, z bardzo atrakcyjnym designem. Czarny matowy kolor i połyskujące pełne błotniki w kolorze fortepianowej czerni robią bardzo dobre wrażenie. Ponieważ to rower dedykowany dla kobiet to mamy tu nisko poprowadzoną górną rurą ramy. Ułatwia to wsiadanie na rower i pozwala na jazdę nawet w sukienkach. Regulowany kąt wspornika kierownicy oraz siodełko z bardzo długą sztycą pozwalają uzyskać bardzo wygodną pozycją w trakcie jazdy. Nadaje się dla osób o wzroście od 155cm do ponad 200cm. Solidna aluminiowa rama ma nośność 150 kg, więc będzie odpowiedni nawet dla dużych mężczyzn.
Przedni widelec ma budżetowy amortyzator który łagodzi nierówności. Zarówno z przodu jak i z tyłu mamy mechaniczne hamulce tarczowe które działają bardzo dobrze.
Rower posiada bardzo wygodne duże siodełko, które jest pochylane do przodu w celu wyjęcia baterii. Sama bateria ma specjalny uchwyt dla łatwego wyjęcia i przeniesienia do domu w celu naładowania. Bateria ma napięcie 36V i pojemność aż 15Ah (540 Wh) Bateria zabezpieczona jest zamkiem na kluczyk. Bez kluczyka nie uruchomimy sterownika roweru.
Silnik o mocy 250W znajduje się w tylnym kole, co zapewnia znacznie większą przyczepność, niż w przednim, w związku z czym o wiele lepiej sprawdza się podczas jazdy po mokrych i nierównych nawierzchniach. Taki napęd do przeniesienia mocy nie wykorzystuje łańcucha, oraz nie powoduje dużych strat energii.
Koła maja średnicę 26 cali i szerokość 1,95 cala. Jest to optymalna wielkość do jazdy po mieście jak i po szutrowych nawierzchniach.
Z roweru można korzystać używając tylko siły własnych mięśni. Pomocna będzie 7 rzędowa kaseta Shimano z mechanizmem przerzutek Shimano Turney.
Rower wyposażono w solidny bagażnik o nośności 25 kg z mocna sprężynowa klapą. Do bagażnika przymocowana jest lampa tylnego oświetlenia z funkcją STOP podczas hamowania. Każde naciśnięcie hamulca powoduje zapalenia intensywnego czerwonego światła.
Przednia lampa LED ma bardzo mocne jasne światło. Oświetlenie załącza się w panelu sterownika, a prąd pobierany jest a akumulatora. Dodatkowo pod lampa i na sztycy siodełka są światła odblaskowe. Nie zabrakło tez odblasków w szprychach kół.
Zadbano też o osłonę na łańcuch.
Na kierownicy po lewej stronie mamy dzwonek oraz panel sterownika, po środku jest duży Wyświetlacz LCD Który omówię później.
Na prawej stronie ulokowano manetkę zmiany biegów.
Jak na rower elektryczny z duża baterią jest on stosunkowo lekki, waży niecałe 25kg.
JAZDA
Musze przyznać że rowerem jeździ się całkiem przyjemnie. Przede wszystkim jest on cichy, opony nie huczą tak jak we wcześniej testowanych rowerach terenowych z szerokimi oponami, ale i tak je odrobinę słychać. Drugie co jest warte podkreślenia, to że rower bez wspomagania elektrycznego nie ma dużych oporów toczenia, jedzie się bez większego wysiłku. Dzięki baterii umieszczonej w centralnej części rower jest dobrze wyważony , a jego środek ciężkości jest stosunkowo nisko. Ze wspomaganiem rower ma świetne przyśpieszenie, ale bez gwałtownego szarpnięcia jak w rowerach z silnikami 750 lub 1000W.
Do dyspozycji mamy trzy tryby wspomagania :
1 – 10KM/h
2- 18 km/h
3- 25 km/h
Wspomaganie zaczyna działać po jednym obrocie korbą. Jednak zauważyłem że licznik pokazuję aktualną prędkość, ale tylko do wartości odpowiadającej aktualnemu poziomowi wspomagania. Prędkość pokazywana na wyświetlaczu jest nieco zawyżona, tak jak gdyby sterownik był ustawiony pod koła o rozmiarze 27.5 cala, a nie 26 cali.
Rower dobrze radzi sobie z wzniesieniami, ma spory zapas mocy. Jadąc w parze z innym rowerzystą którego rower ma także 250 Watowy silnik, na płaskim terenie mój rower był odrobinę wolniejszy, jednak jadąc pod górkę mieliśmy już tą sama prędkość. Rower kolegi nieco zwolnił, mój nadal utrzymywał stała prędkość.
Wolałbym też aby było więcej poziomów wspomagania , a nie tylko 3. Czasem trudno się wstrzelić w taką sama prędkość jaką ma współtowarzysz podróży.
Miękki siodełko i amortyzator z przodu niwelują drobne nierówności. Opony o średnicy niemal 2 cali są odpowiednie zarówno do miasta jak i na wypady w teren. Jeździłem nim po leśnych drogach jak i po nieutwardzonych ścieżkach. Wszędzie dawał sobie radę. Duży kolorowy wyświetlacz też zasługuje na pochwałę.
Hamulce sa wystarczająco dobre jak na rower miejski osiągający prędkość około 25 km /h
Dłuższa jazda nie powoduje dyskomfortu. Rower ma rewelacyjnie mocne oświetlenie więc nocne, wypady będą komfortowe i bezpieczne. Żaden z wcześniej testowanych rowerów nie miał tak dobrego przedniego oświetlenia.
Zdarzyło mi się też że nie mogłem zwiększyć poziomu wspomagania. Można było tylko zmniejszać. Nie wiem czy to zadziałało zabezpieczenie silnika czy to jakiś błąd. Po ponownym włączeniu wszystko wracało do normy.
BATERIA i ZASIĘG
Rower posiada baterię o napięciu 36V i pojemności aż 15 Ah czyli 540 Wh. Bateria można ładować w rowerze lub wyjąć i naładować w domu.
Ładowanie trwa niecałe 6 godzin.
Ale naj najbardziej interesuje ile kilometrów zrobimy na jednym ładowaniu. Ku mojemu zaskoczeniu na tym rowerze zrobimy niewiele mniej kilometrów niż deklaruje producent. Zazwyczaj robiłem o około 30 procent mniej kilometrów niż deklarował producent. W tym rowerze deklarowane osiągi są całkowicie realne do zrobienia.
Osiągi ze wspomaganiem
1. bieg: 90 km;
2. bieg: 75 km;
3. bieg: 60 km;
Oczywiście na osiągi ma wpływ kilka czynników, takich jak temperatura powietrza, wiatr, ciśnienie w oponach, waga rowerzysty a przede wszystkim prędkość z jaką jeździmy.
STEROWNIK I WYŚWIETLACZ
Bodywel A26 posiada piękny kolorowy wyświetlacz LED. Można na nim zobaczyć stan baterii, prędkość, przebyty dystans całkowity i częściowy, Aktualna prędkość, informacje o zapaleniu oświetlenia, połączeniu prze bluetooth, a także stanie awaryjnym. Niestety sterownik mierzy i pokazuje prędkość tylko do poziomu 25 km/ h. Nawet jadąc szybciej widzimy nadal 25 km/h
Sterownik włączamy przytrzymując przez dwie sekundy przycisk E. Plusem i minusem zmieniamy moc wspomagania, są tylko trzy poziomy. Po włączeniu zasilania przycisk „M” zapalamy oświetlenie.
Dwukrotne wciśnięcie „M”, zmienia jednostkę długości mile /kilometry. Trzykrotne przyciśnięcie „M”, przełącza wyświetlanie między przebiegiem pojedynczym a przebiegiem całkowitym.
Aby wyzerować przebieg naciśnij i przytrzymaj jednocześnie przyciski „+” i „-”, a następnie trzykrotnie naciśnij przycisk „M”, Aby rozłączyć Bluetooth naciśnij i przytrzymaj jednocześnie klawisze „+” i „-”, a następnie naciśnij sześć razy klawisz „M”, . Aby ustawić ograniczenie prędkości naciśnij i przytrzymaj jednocześnie klawisze „+” i „-”, a następnie naciśnij klawisz „M” dziewięć razy.
Przytrzymując dłużej przycisk „-„, rower wejdzie w tryb spacerowy i będzie poruszał się z prędkością 6KM/H, aż do momentu kiedy puścimy przycisk.
Można też skorzystać z aplikacji Tuya Smart. Tak po wybraniu naszego owera i sparowaniu go z rowerem można włączyć blokowanie sterownika oraz odczytywać informacje o stanie baterii, błędach oraz o przebytej trasie.
PODSUMOWANIE
Rower Bodywel A26 to z całą pewnością bardzo interesująca propozycja dla kobiet i nie tylko. Rower ma ładny, nowoczesny wygląd, solidną budowę, bardzo dobrą baterię i rewelacyjne oświetlenie. Idealny rower do poruszania się po mieście jak i poza nim. Stosunek cena jakość jest rewelacyjny. Być może tak dobra cena jest tylko w okresie promocji tej marki.
Jedynie co bym zmienił, to skala wspomagania z większa ilością progów, przydałoby się też siodełko z amortyzowaną sztycą.