Quo vadis Xiaomi ?

Quo vadis Xiaomi ?

Xiaomi wyrobiło sobie w Polsce bardzo dobra renomę, lecz tego zdania nie podzielają Chińczycy którzy coraz rzadziej sięgają po telefony tej marki.
Quo vadis Xiaomi ? Dokąd zmierza Xiaomi ?
Chińska firma Xiaomi miała bardzo dobre pierwsze półrocze zeszłego roku, kiedy to sprzedano niemal 50 milionów telefonów, a na cały rok planowano sprzedaż ponad 100mln. Według danych opublikowanych przez IDC, Xiaomi zanotowało 38,4 procentowy spadek sprzedaży telefonów w Chinach za drugi kwartał 2016 w porównaniu do Q2 2015 roku, tymczasem rynek smartfonów w Chinach wzrósł w tym czasie o 4,6 proc. Na pocieszenie można powiedzieć że porównanie przypada na rekordowy Q2 2015, bo załamanie sprzedaży nastąpiło w drugim półroczu 2015roku, kiedy to sprzedano około 20 mln telefonów z planowanych 50 milionów.

Obecnie na chińskim rynku królują takie marki jak Huawei, oraz OPPO i Vivo, kolejne miejsce pod względem produkcji zajmuje Lenovo ( z submarkami ZUK oraz Motorola)  a pod względem sprzedaży w Chinach  jest to Xiaomi.

Piąta pozycja Xiaomi jest niezłym wynikiem, ale jeszcze rok temu , kiedy zajmowali trzecią pozycję, niektórzy przepowiadali jej rolę lidera chińskiego rynku. Xiaomi ma 10 procentowy udział na chińskim rynku telefonii mobilnej, ustępując miejsca rodzimym markom jak i takim firmom jak Apple.
Może przyczyną tego stanu rzeczy jest brak innowacji w telefonach Xiaomi, konkurenci już dawno produkują telefonu z zakrzywionym ekranem, czy z podwójna tylną kamerą. Kolejną kwestią są coraz częstsze narzekania na jakość telefonów z serii Redmi, zwłaszcza na tle chińskich konkurentów, nie brak też doniesień z naszego rynku o wybuchających telefonach Xiaomi. Analityce rynku sugerują,  że popełniono błędy w marketingu,  początkowy świetny pomysł na sprzedaż internetową i marketing szeptany już się wyczerpał dla tej marki. Być może wzorem konkurentów trzeba zatrudnić medialne gwiazdy , jako swoich ambasadorów.  A może przyczyna tkwi w rozdrobnieniu asortymentu Xiaomi, firma produkuje już drony, laptopy, tablety, inteligentne listwy zasilające, powerbanki ,inteligentne lampy, odświeżacze powietrza, a dziś premierę miała pralka. Rok temu piałem, że Xiaomi podąża drogą Daewoo, nie zdziwi mnie jak za kilka miesięcy usłyszymy o samochodzie Xiaomi (konkurent LeEco (leTV) właśnie buduje za kilka miliardów dolarów fabrykę samochodów elektrycznych)

Quo vadis Xiaomi ? Dokąd zmierza Xiaomi ?

Tylko zasadnicze pytanie brzmi czy tak młoda marka jest w stanie udźwignąć ten ciężar, czy skończy jak wspomniany wcześniej Daewoo. Ciekaw jestem waszego zdania na ten temat, jak firma będzie wyglądała za rok, za trzy lata i czy będzie istniała za 10 lat?

Dodaj komentarz

2 komentarzy do "Quo vadis Xiaomi ?"

Powiadom o
avatar
Sortuj wg:   najnowszy | najstarszy | oceniany
trackback

[…] razem Xiaomi zostało oskarżone o kopiowanie wzornictwa głośnika bluetooth Mini Jawbone Jambox. Xiaomi jest jednym z 5 największych chińskich producentów telefonów, firma wprowadziła też do swojego portfolio szeroki wachlarz różnych artykułów domowego […]

trackback

[…] telefony wprowadzić do produkcji. Brak innowacji i błędy w marketingu są głównymi powodami spadku sprzedaży telefonów Xiaomi na chińskim rynku, który poza Indiami jest głównym rynkiem zbytu. Widać wyraźny wzrost […]

wpDiscuz