Chiński elektryczny rower miejski z ogromną baterią. Engwe P26

Engwe P26 to już kolejny pojazd tej marki który mam okazje przetestować, tym razem jest to rower o klasycznym wyglądzie jak na polskie standardy. Ten budżetowy rower miejski wyróżnia się na tle konkurencji imponującą baterią 612 Wh, ma też atrakcyjny wygląd, solidna budowę i jest legalnym rowerem elektrycznym na polskich drogach publicznych. Dziś poznamy wady i zalety roweru Engwe P26, pokaże też ukryte funkcje sterownika.

Rower można nabyć w dwóch kolorach, niebieskim i szarym. Mój pochodzi ze sklepu firmowego producenta, na przesyłkę czekałem 5 dni.
Elektryczny rower miejski Engwe P26
Rower kosztuje 999 € / 4745zł. https://shrsl.com/3x6wl
Kupon zniżkowy: p26eu

Engwe P26 Walentynkowe promo

Specyfikacja Engwe P26
Silnik 36v 250w bezszczotkowy, motoreduktor piasty
Bateria 612 Wh / 36 V 17 Ah
Zasięg baterii około 70 km (deklarowane 100km)
Maksymalna prędkość wspomagana 25 km / h
Waga N / A – Szacuję około 26 kg
Shimano Tourney 7-biegowa
Hamulce Mechaniczne tarczowe
Akcesoria Stopka, błotniki, przednie i tylne światło, bagażnik

 

RECENZJA WIDEO

 

BUDOWA I WYGLĄD

Engwe P26 w przeciwieństwie do innych rowerów tej marki nie jest rowerem terenowym, górskim, ani składanym. Jest to pierwszy w portfolio rower szosowy, miejski, idealny do dojazdów do pracy. Trzeba przyznać że rower ma atrakcyjny, nowoczesny wygląd. Rama została tak zaprojektowana, aby pasowała do osób o wzroście od 150 do ponad 190cm. Siodełko ma wystarczająco długą sztycę, jednak bez amortyzacji. Samo siodełko jest miękkie, ale jest małe, węższe niż w poprzednich modelach jak EP2 PRO, Engine PRO, czy nawet Engwe C20. Trochę mniejsze pole do regulacji mamy przy kierownicy gdzie pole manewru daje nam tylko regulowany mostek.
Engwe P26

Engwe P26 to budżetowy rower który ma podstawowe podzespoły, które będą łatwe w serwisowaniu i tanie w wymianie. Przekładnia jest standardowy 7-biegowy wolnobieg marki Shimano Turney. Rower wyposażono w mechaniczne hamulce tarczowe które są wystarczająco dobre do nie wyczynowych zastosowań. Przedni hamulec należy wyregulować, aby nie piszczał.

Widelec z przednim zawieszeniem wygląda dość standardowo, ale będzie wystarczający na nierówne drogi, leśnie ścieżki czy szutrowe trasy. Amortyzator podnosi komfort jazdy, zmniejsza zmęczenie rowerzysty, ale nie nadaje się do robienia akrobacji czy też zjazdów z gór. Jest możliwość zablokowania skoku amortyzatora.

Jeśli chodzi o opony i koła to producent zdecydował się na 26″ koła. Osobiście wolałbym koła 28″. Opony są odpowiednie na asfalt i nierówne nawierzchnie, takie jak szutr. Jak przystało na rower miejski, nie zabrakło solidnych metalowych błotników.

 

 

Duży wyświetlacz znajduje się pośrodku kierownicy, dokładnie taki sam jak w EP-2 Pro i C20 Pro które testowałem w zeszłym roku.

Rama roweru ma wysoki przód. Bateria jest wbudowana w część ramy. Całość wygląda bardzo solidnie, a sam rower może się podobać.

 

JAZDA

Jazda rowerem jest bardzo przyjemna, rower prowadzi się bardzo lekko w porównaniu z pozostałymi rowerami marki ze znacznie szerszymi oponami.
Jazda bez wspomagania jest lżejsza niż w modelach z oponami o szerokości 4 cali. Jednak 26-calowe koła mają wystarczająco dobrą przyczepność aby jeździć nimi po drogach miejskich jak i po drogach szutrowych czy leśnych. Nierówności nie są mu straszne.

Rower jest dosyć cichy, silnik robi się głośniejszy jedynie podczas podjazdów pod górę. Bezszczotkowy silnik ma moc 250W co pozwala rozpędzić rower do 25km/h, a po odblokowaniu ograniczenia prędkości osiąga około 30 km/h. Silnik jest wystarczająco mocny, aby pokonywać umiarkowane wzniesienia bez pedałowania.

Przyśpieszenie w trybie wspomaganie jest łagodne, a rower zaczyna wspomagać po jednym obrocie pedałami.

Szkoda tylko że rower nie ma stacyjki jak wcześniejsze modele. Można go uruchomić i odjechać o ile jest bateria w gnieździe. Dołączone kluczyki służą tylko do zabezpieczenia baterii. Warto zaopatrzyć się w kłódkę lub kupić teraz w promocji, a dostaniemy ją gratis.

 

 

BATERIA

Rower posiada bateria o znacznie większej pojemności niż w większości rowerów w podobnym przedziale cenowym. Wyjmowana bateria o napięciu 36 V ma pojemność 612 Wh czyli 17 Ah. Producent twierdzi że przejedziemy na wspomaganiu aż 100km. jednak aby osiągnąć taki wynik musimy spełnić wiele warunków, od odpowiedniej temperatury powietrza, poprzez odpowiednio wysokie ciśnienie powietrza w oponach, po odpowiednia wagę rowerzysty, a na niewysokich prędkościach kończąc.
Realnie możemy liczyć na bezproblemowe pokonanie ponad  75 km, co i tak jest bardzo dobrym wynikiem. Ja jeździłem nim gdy temperatura powietrza była w okolicy 0C do +3C i udało mi się jeżdżąc niemal pełna prędkością zrobić około 70 km.

Bateria

STROWNIK

Manetka sterownika jest trochę inna niż w większości rowerów elektrycznych. Ma aż 5 przycisków, klasycznie + i – na górze, ale przycisku uruchamiania nie znajduje się pomiędzy tymi przyciskami, a jest na dolnej krawędzi. Ja nie czytając instrukcji przyciskałem wypustkę w centralnej części manipulatora, że aż mnie palec bolał, a rower ani nie mrugnął. Kolejne dwa przyciski znajdują się na na prawej krawędzi. Tym dolnym włączamy oświetlenie, a górnym zmieniamy wyświetlane dane, jak dystans całkowity, dystans okresowy, prędkość maksymalną oraz średnią.
+ i – służą do zmiany mocy wspomagania, a mówiąc inaczej to ograniczniki maksymalnej prędkości.
Na wyświetlaczu po włączeniu widzimy stan naładowania baterii, aktualna prędkość, aktywny bieg(moc wspomagania) oraz przejechany dystans.

Naciskając i przytrzymując przycisk „-” , zostanie włączony tryb spacerowy . Rower pojedzie ze stałą prędkością 6 km/h. Wyświetlacz pokaże ikonę osoby prowadzącej rower.

Wyświetlacz zawiera również ukryte menu które uruchomimy poprzez jednoczesne przytrzymanie przycisków „+” i „-”, Menu serwisowe umożliwia wyzerowanie przebiegu, wybór jednostek km/mil (Un) lub jasności wyświetlacza (bL) .

Do kolejnego podmenu wchodzimy poprzez przytrzymanie jednoczesne + oraz – , a następnie jednocześnie – oraz I (boczny górny przycisk. )
Tam pojawi się Ld, do ustawienia średnicy koło. Następnie mamy LS, którym możemy ustawić ograniczenie prędkości w przedziale od 12 do 60km/h.

Przypomnę że zarówno aktywacja manetki przyśpieszenia, jak i podniesienie maksymalnej prędkości ponad 25km/h czyni rower nielegalnym pojazdem na drogach publicznych.

Jest jeszcze jedno podmenu do którego wchodzimy poprzez przytrzymanie jednoczesne + oraz „-” i po wejściu no podmenu ponowne przytrzymanie jednoczesne + oraz -.
Tam miedzy innymi można wybrać w funkcji SCR ile progów wspomagania ma mieć rower, domyślnie jest od 0 do 5.
Można wybrać następujące skale biegów : poziomy 0-3, poziomy 1-3, poziomy 0-5, poziomy 1-5, poziomy 0-7, poziomy 1-7, poziomy 0-9 i poziomy 1-9.
Osobiście preferuję skale 7 lub 9 biegów, zwłaszcza jak rower ma szybkość maksymalna powyżej 40km/h. Jadąc z innym posiadaczem elektryka można łatwiej wstrzelić się w tą samą prędkość.
W funkcji SCA można ustalić ile procent mocy ma dostawać każdy poziom wspomagania.

Inna ciekawą funkcja (PSd) jest wprowadzenia hasła startowego, domyślnie to 1212. Po aktywowaniu tej funkcji po każdym uruchomieniu sterownika trzeba będzie wpisać hasło.

Link do pełnej instrukcji sterownika znajdziecie tu: https://pl.manuals.plus/yolin/yl80c-e-b … z7eK9WHsKq

Engwe sterownik Engine EP2 Pro

W PUDEŁKU

Na zakończenie jeszcze powiem, że rower dostaniemy w dużym kartonie, w 90 % poskładany. Wystarczy tylko przykręcić przednie koło, błotnik, przednia lampkę, kierownicę, siodełko oraz pedały. Całość może zająć około godziny. Wszystkie śruby były zbyt mocno dokręcone, ciężko było je odkręcić, ale chyba już tak Chińczycy mają że albo samo się coś rozkręca, albo jest przesadnie dokręcone.
W zestawia jest też komplet kluczy, ładowarka i instrukcja obsługi.

Rower elektryczny z Chin, karton

PODSUMOWANIE.

Rower Engwe P26 ma bardzo dobry stosunek ceny do jakości.
Jeśli masz dość stania w korkach jadąc samochodem do pracy, lubisz też wypady rowerowe za miasto, to warto zakupić Engwe P26! Dzięki silnikowi o mocy 250 W i akumulatorowi 17 Ah i 36 V ten rower elektryczny pozwala bez wysiłku dotrzeć do celu. A co najważniejsze, może osiągnąć zasięg ponad 70 km! Solidna rama o atrakcyjnym sportowym wyglądzie i 26-calowe koła zapewnią Ci wygodną i stabilną jazdę. Jest to też rower całkowicie legalny na Europejskich drogach publicznych. W oparciu o moje wcześniejsze doświadczenia z EP-2 Pro , C20 i Engine Pro , mam wystarczające zaufanie do tej marki, aby powiedzieć, że zdecydowanie warto ją rozważyć.

Zalety
Dobra pojemność baterii
Wygodna pozycja do jazdy
Legalny na drogach publicznych
Przyzwoita specyfikacja w stosunku do ceny

Wady
Kluczykiem nie odcinamy zasilania
Nie działa przepustnica w moim modelu

3 2 votes
Article Rating
Subscribe
Powiadom o
guest

0 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x