Chiński rower elektryczny MACEWHEEL KS26 – 45km/h

Chiński rower elektryczny MACEWHEEL KS26

 

Kiedy kilkanaście lat temu testowałem pierwsze telefony w Chin, później pierwszego smartfona Xiaomi, to większość ludzi wręcz śmiała się, powątpiewając w jakość chińskiej elektroniki. Dziś te same osoby noszą w kieszeni telefon Xiaomi lub inny chiński. Czy podobnie będzie z rowerami z Chin? Chiny są największym na świecie producentów rowerów i samochodów elektrycznych. Na chińskie auto elektryczne na razie się nie zdecydowałem, ale postanowiłem przetestować rower elektryczny CMACEWHEEL KS26. Rower ten wyróżnia się silnikiem o mocy aż 750W, dwoma bateriami w zestawie, szerokim oponami i prędkością maksymalną 45km/h

Recenzja wideo

 

 

Po przeanalizowaniu ofert kilku chińskich sklepów zdecydowałem się kupić rower w sklepie Banggood, gdzie z dobrym kuponem jego cena wynosiła tylko : $1149.99 / ~4230zł  https://www.banggood.com/bang/?tt=27485_12_248593_&r=%2FEU-Direct-CMACEWHEEL-KS26-750W-48V-15Ahx2-Double-Battery-26x4in-Electric-Bike-45km-or-h-Top-Speed-70-120KM-Mileage-E-Bike-p-1853117.html

Później kupon obniżał cenę do 1230$ (4670zł) . Normalna cena to 1600$ , a pojazd dostępny jest w 3 wersjach o różnej pojemności baterii lub z dwoma bateriami.

Rowery elektryczne z Chin: https://www.banggood.com/bang/?tt=27485_12_248593_&r=%2FWholesale-Electric-Bikes-c-5726.html

 

 

SPECYFIKACJA

Marka CMACEWHEEL KS26
Rozmiar Długość roweru: 195-197cm
Wysokość siedziska : 91,5-103,5cm
Wysokość kierownicy : 107cm
Wysokość tylnego siedzenia: 78cm

Waga Maks: 150kg
Waga netto 27kg (rower elektryczny z jedną baterią)
Prędkość maksymalna 45km/h
Bateria :ogniwa 18650 bateria litowa x2
Pojemność akumulatora (AH): 15Ahx2 (podwójna bateria)
Moc silnika: 750W
Opona: CST 26*4.0in
Rama: Stop aluminium
Koło zębate 7 biegów
Hamulec: Hamulec tarczowy
Certyfikat: CE , EN
Tryby :
1. Tryb tylko elektryczny
2. Tryb rowerowy (bez elektrycznego)
3. Tryb wspomagania

 

Przed zakupem powinniśmy wiedzieć jaki rower elektryczny wybrać dla siebie.
Do typowo komunikacyjnych zastosowań wystarczy miejski rower elektryczny . W mieście świetnie radzą sobie też konstrukcje typu trekking / cross , ponieważ można nimi zjechać na gorzej utwardzoną drogę.

rowery

Oczywiście jeśli szuka się jednego roweru, który pozwoli komfortowo jeździć zarówno po mieście, jak i po bezdrożach, to właściwym wyborem będzie zakup górskiego roweru elektrycznego. Terenowe opony to żaden kłopot w trakcie dojazdów do pracy – silnik o mocy 750W bez wysiłku będzie wspomagał nas do 45 km/h .

Górski rower elektryczny

 

Rower przyszedł w niecały tydzień od zakupu, z Czeskiego magazynu w solidnym dużym kartonie. Całość była doskonale zabezpieczona styropianem oraz pianką. Aby go wyjąc i zmontować przyda się ktoś do pomocy. Do zamontowania mamy jedynie przednie koło, kierownicę siodełko, pedały, błotniki oraz lampki. W zestawia z rowerem jest zestaw narzędzi, pompka oraz zestaw naprawczy do dętki.

Rower z Chin
Montaż powinien zając od godziny do maksymalnie dwóch, zależy jakie ktoś ma doświadczenie z rowerami i z posługiwaniem się narzędziami.

rower, klucze

 

BUDOWA I WYGLĄD

Nie da się ukryć że rower ma nowoczesny i niecodzienny wygląd. Wzrok przechodniów przyciągają ogromne opony w rozmiarze 26*4.0 W felgach są otworzy przez które widać czerwona gumę osłaniającą oponę. Obydwa koła wyposażono w tarczowe hamulce mechaniczne. Dodatkowo przednie koło jest na amortyzatorach, z możliwością zablokowania amortyzatora oraz regulacji jego skoku.
Rama wykonana jest z aluminium, zaś cały rower pokryty jest czarną matową farbą. Na kierownicy są manetki zmiany biegów , manetka do regulacji prędkości podczas jazdy w trybie elektrycznym. Jest też klakson. Mamy też wygodne uchwyty kierownicy a po środku czytelny duży wyświetlacz i co jest niespodzianka uchwyt na telefon z gniazdem USB do ładowania.

 

Wszystkie przewody zostały ładnie oplecione spiralną tasiemką, co wygląda estetycznie, a przewody hamulców, zmiany biegów i elektrycznie nie plątają się w nieładzie. CMACEWHEEL KS26 został wyposażony w wewnętrzne prowadzenie przewodów. Przewody tylnego hamulca i linka tylnej przerzutki w pełnym pancerzu, wchodzą do ramy, co daje im ochronę przed zanieczyszczeniami i fizycznym uszkodzeniem.
W zestawie są też plastikowe błotniki, dostałem podwójny zestaw, nie wiem czy przypadkowo, czy producent przewiduje ze się szybko połamią.

Jest też przednie i tylne oświetlenie LED, przód ma światło z dwóch lampek zasilane bezpośrednio z akumulatora. Aby włączyć światło przytrzymujemy przez 5 sekund przycisk ^ (górny). Zaś na tył montujemy uniwersalne oświetlenie jakie można kupić do każdego roweru. Tylne światło ma zabudowane ogniwo do ładowania kabelkiem USB. Można ustawić światło ciągłe intensywne, lub o mniejszej mocy świecenia, a także kilka trybów światła pulsującego.

Rower posiada duże bardzo wygodne siodełko z amortyzowaną sztycą która ma łagodny skok. Na długie jazdy bardzo wygodne siedzisko. Siodełko można odblokować i podnieść do góry aby nie blokowało toru do wyjęcia baterii.

Siodełko rower

 

Bateria jest na tyle ramy w pozycji pionowej, w komplecie z baterią jest stacyjka. Służy ona do włączenia zasilanie oraz do blokady baterii aby nie padła łupem złodzieja.

 

W piaście tylnego koła znajduje sią silnik o mocy 750W. Niestety nie wiem kto jest producentem napędu, oraz jaki ma moment obrotowy Jest też 7 zębatek z przerzutkami Shimano Tourney TZ
Rower jest dosyć duży, i nie jest adresowany dla dzieci.
Cała konstrukcja jest naprawdę solidna, a rower sprawia wrażenie że jest z segmentu premium, pomimo że jego cena jest stosunkowo niska.

Przerzutki

BATERIA

Pojazd jest sprzedawany w trzech wersjach pojemności baterii. Do wyboru mamy baterie 24Ah, 20Ah lub z dwoma bateriami po 15Ah co w sumie daje aż 30Ah. Bateria składa się z ogniw litowo-jonowych 18650. Bateria zamontowana jest w centralnej części roweru, duży ciężar jest rozkładany równomiernie i nie zaburza środka ciężkości. . W zestawia jest ładowarka 2A 48V chłodzona wentylatorem. Samo ładowanie może odbywać się w dwojaki sposób. Możemy podłączyć kabel zasilający bezpośrednio do gniazda z boku akumulatora lub druga opcja to demontaż baterii. Wyjmowanie baterii jest bardzo proste i szybkie. Wystarczy kluczykiem odbezpieczyć baterie, odbezpieczyć zapadkę pod siodełkiem i go podnieść i pociągnąć za wygodny uchwyt baterii. Taki zabieg jest bardzo wygodny podczas wypraw i noclegów w hotelach, gdzie nie ma często możliwości wstawienia całego roweru. Wtedy wystarczy wyjąc baterię, zabrać ją ze sobą, podłączyć na noc i rano znów cieszyć się w pełni naładowanym akumulatorem.
W górnej części baterii jest też przycisk do testu stopnia naładowania ogniw.

Producent deklaruje zasięg 35-55 km w trybie całkowicie elektrycznym, a w trybie wspomagania : 70-120 km*
Są to bardzo umowne wartości, gdyż wszystko zależy od naszej wagi, ukształtowania terenu, warunków wietrznych i wybranego trybu wspomagania.
Ja na fabrycznie naładowanej baterii w trybie mieszanym, z podjazdami pod górę, zrobiłem 60km. Na wyświetlaczu widać napięcie, które przy naładowanej baterii wynosi 55V, a rozładowana bateria ma napięcie 40-42V.
Należy pamiętać aby nie zostawiać drugiej baterii rozładowanej, a na okres przerwy zimowej naładować baterie i co miesiąc je doładowywać do max pojemności, co wydłuży jej żywotność. Producent deklaruje 500 cykli ładowania.
Górski rower elektryczny

 

JAZDA

Muszę przyznać że rower dostarczył mi wrażeń z jazdy których się nie spodziewałem. W trybie bez wspomagania jazda wymaga większego wysiłku niż ma to miejsce w klasycznych rowerach miejskich. Oczywiście można się wspomóc 7 biegami. Szerokie opony i duża waga robią swoje. Jednak można skorzystać ze wspomagania. Mamy pięć poziomów wspomagania- maksymalnych prędkości.. 1 wspomaga do około 13km/h, 2 do 20km/h, 3 poziom do 30km/h, czwarty do 40km/h a piąty wykorzystuje już całą moc silnika co pozwala na rozpędzenie się do blisko 50km na godzinę. Aby włączyć rower w trybie elektrycznym musiy przekręcić kluczyk w stacyjce przy bateri a następnie przytrzymać przez 5 sekund środkowy przycisk (M).
Następnie wystarczy zrobić półtora obrotu pedałami i poczujemy duże przyśpieszenie które wielu moich znajomych na jeździe próbnej wręcz wystraszyło. Przyśpieszenie jest dużo gwałtowniejsze niż w elektryku z silnikiem 250W. Być może można to zmienić w sterowniku, ale na razie nie grzebałem w ustawieniach. Jeżeli przekroczymy prędkość dla poszczególnych poziomów wspomagania, to silnik przestaje nas wspomagać. Można też użyć manetki i płynnie zwiększać prędkość bez konieczności pedałowania, ale nadal do poziomu jak dla trybów ze wspomaganiem. Ciekawostką jest tempomat, aby z niego skorzystać należy za pomocą manetki przyśpieszenia ustawić pożądana prędkość, a następnie przytrzymać przez kilka sekund dolny przycisk. Od tej pory pojedziemy ze stała prędkością bez potrzeby trzymania reki na kierownicy a przynajmniej na manetce. Tempomat wyłączy się jeżeli ponownie użyjemy manetki przyśpieszenia lub jeżeli zahamujemy. Można też użyć trybu spacerowego, prowadząc rower, wtedy jego stała prędkość to 4,8km/h.
Odczucia z jazdy są dosyć abstrakcyjne, siedząc na rowerze, jadąc po górkę możemy bez większego wysiłku szybko przyspieszyć, jak i osiągnąć wysoką prędkość. Na asfalcie opony są dosyć głośne, bieżnik jest raczej adresowany do jazdy w terenie. Rower świetnie radzi sobie na piasku, trawie i innych nieutwardzonych nawierzchniach. Wygodne siodełko i amortyzatory pozwalają na komfortowe i długie wycieczki. Jednak ze względu na wysokie prędkości jak i masę roweru nie jest on pojazdem dla wszystkich. Na pewno nie polecam go jako prezent na komunie, a wręcz przeciwnie. Polecam go bardzo świadomym i dorosłym użytkownikom dróg, a jak ktoś lubi szybka jazdę to powinien zaopatrzyć się przynajmniej w kask.

 

PODSUMOWANIE

CMACEWHEEL KS26 jest pojazdem któremu nie straszna żadna nawierzchnia, podjazdy i górki też nie stanowią dla niego problemu. Dwie baterie o dużej pojemności pozwolą na dalekie wypady. Jeżeli nam się spieszy lub lubimy szybka jazdę to możemy skorzystać z potencjału 750 Watowego silnika i rozpędzić pojazd do blisko 50 km/h. Jazda bez wspomagania jest cięższa niż w klasycznych rowerach, słyszalny jest też wyraźny szum opon. Rower ma też sporą wagę i niemal dwa metry długości. Ja jestem bardzo zadowolony z zakupu, a zważywszy na niską cenę, musze przyznać że jest to najlepszy mój zakup w tym roku.
POLECAM

3.8 4 votes
Article Rating
Subscribe
Powiadom o
guest

4 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Inline Feedbacks
View all comments
Robert
Robert
2 lat temu

A jak z wysokością siodełka, jak wysoko się podnosi jeśli chodzi o osoby wysokie

Feliks
Feliks
1 rok temu

Witam,
Czy może Pan zrobić porównanie obu rowerów elektrycznych (KS26 oraz Eleglide M1 Plus v2)?

Nigdy nie miałem takiego roweru i waham się pomiędzy tymi dwoma modelami.
Jeżdżę rekreacyjnie, głównie asfalt, ścieżki rowerowe, trochę dróg leśnych.

KS26 wydaje się wygodniejszy, na czym by mi zależało ale obawiam się jak to jest z tymi szerokimi opanami.

Pozdrawiam

Last edited 1 rok temu by Feliks
4
0
Would love your thoughts, please comment.x