Sprzedaż telefonów w Chinach, 1 półrocze 2016r
Sprzedaż telefonów w Chinach, 1 półrocze 2016r
Chiński urząd statystyczny w Pekinie opublikował wyniki sprzedaży telefonów 20 największych marek w Chinach. Statystyki są podzielone na trzy części, sprzedaż w trybie offline, online, oraz suma obu. Dane dotyczą 1 półrocza 2016r.
W Polsce z chińskich marek prym wiodą dwie firmy, Huawei oraz Xiaomi. A jak jest na rynku chińskim, czy Chińczycy kupują te same telefony co Polacy, czy Xiaomi też jest tam najchętniej kupowanym telefonem?
Wysyłkowa sprzedaż telefonów w Chinach, 1 półrocze 2016r.
Otóż jeżeli chodzi o sprzedaż internetową, to największym zainteresowaniem chińczyków cieszyła się marka XIAOMI, która sprzedała w pierwszym półroczu ponad 17 milionów telefonów, na drugiej pozycji ze sprzedażą 15,815,807 urządzeń znalazł się Huawei. pozostałe firmy z TOP5 3 (LeEco), 4 (Apple) i 5. (Meizu) w sumie nie dorównują nawet sprzedaży Huawei.
OPPO zajęło 9 pozycję z 975,272 sprzedanych urządzeń, OnePlus zajmuje 15. miejsce ze sprzedażą 147,664.
Sprzedaż telefonów w Chinach, 1 półrocze 2016r. (salony i sklepy stacjonarne)
Sytuacja diametralnie zmienia się, jeżeli chodzi o sprzedaż w salonach i sklepach, tu OPPO zajmuje pierwsze miejsce z 28 milionami sprzedanych urządzeń wyprzedając Huawei z 27,963,915 urządzeń. Vivo zajmuje trzecią pozycję z 24,813,503 sprzedanych urządzeń. Apple i Samsung zajmują kolejne miejsca, zaś Xiaomi uplasowało się na 9 pozycji za Meizu i Coolpad , a przed Lenovo.
Całkowita sprzedaż telefonów w Chinach w 1 półroczu 2016r.
Jeżeli chodzi o sumaryczną sprzedaż telefonów wChinach, to Huawei jest wyraźnym zwycięzcą z 43,779,722 sprzedanymi telefonami. Drugie miejsce zajmuje OPPO z ponad 29,024,172 sprzedanymi komórkami. APPLE z ponad 27,5 mln telefonów zajmuje 3 miejsce Vivo jest na pozycji 4, a Xiaomi jest w Chinach 5 najchętniej kupowaną marką ze sprzedażą na poziomie 23.659.004 urządzeń w pierwszej połowie 2016 roku.
Sprzedaż telefonów w Chinach, 1 półrocze 2016r
Jak widać Xiaomi w chinach nie jest najbardziej pożądaną marką, ma silną pozycję w grupie mniej zamożnych obywateli. Jednak chińskie społeczeństwo się szybko bogaci i chętnie wybiera się tam telefony z wyższej półki, bardziej zaawansowane technologicznie. ViVO i Huawei już od dawna mają w sprzedaży telefony z zakrzywionym wyświetlaczem AMOLED, tak jak najnowsze telefony Samsunga. Podwójne tylne kamery też są już oferowane przez chińskie firmy, a Xiaomi dopiero ma zamiar takie telefony wprowadzić do produkcji. Brak innowacji i błędy w marketingu są głównymi powodami spadku sprzedaży telefonów Xiaomi na chińskim rynku, który poza Indiami jest głównym rynkiem zbytu. Widać za to wyraźny wzrost sprzedaży VIVO, OPPO, LeTV LeECO. Szybko traci Lenovo, które ratuje się dużą sprzedażą poza Chinami (Motorola i ZUK)
Zakrzywiony ekran to pseudoinnowacja ( a jeśli to tylko estetyczna)
Duzo bardziej przydało by się zabezpieczenie przed wodą co w przypadku telefonów bez wyjmowanej baterii nie powinno być dużym problemem
Widać, se kocha Pan Leeco. Xiaomi ma ładną sprzedaż, Leeco nie dorasta mu do piet.
Z tym nie dorastaniem do pięt był bym ostrożny, Xiaomi sprzedaje więcej, ale to do LeEco należy tytuł najlepszego debiutu. Pierwszy milion telefonów firma sprzedała w krótszym czasie niż Xiaomi, Huawei i jakakolwiek inna firma na świecie. LeEco dopiero niecałe dwa lata produkuje telefony, a już jest liczącym się graczem, producentem najwydajniejszych telefonów na świecie. Najnowsze procesory snapdrgona mają swoje debiuty w telefonach LeEco.