Sprzedaż smartfonów na świecie w Chinach w 2018roku

w 2018 roku sprzedano na świecie 1,388 mld smartfonów – szacuje firma Canalys. To o 4,6 proc. mniej niż w 2017 r.

Sprzedaż smartfonów w ubiegłym roku spadła, zwłaszcza w 3 i 4 kwartale. Przez ostatnie trzy miesiące minionego roku producenci sprzedali 362,5 mln smartfonów, o 6,3 proc. mniej niż rok wcześniej.

sprzedaż smartfonów w 2018r.

Autorzy raportu podają, że w ostatnim kwartale ub.r. na świecie sprzedało się najwięcej telefonów Apple: 71,7 mln (spadek o 7,3 proc. rok do roku). Niewiele mniej sprzedał Samsung , który znalazł nabywców na 70,3 mln urządzeń (mniej o 5,3 proc. niż w IV kwartale 2017 r.).

Rosła natomiast sprzedaż urządzeń chińskich producentów. Na trzecie miejsce spadł znowu chiński producent Huawei z 60,5 mln sprzedanych smartfonów (spadek o 47,3 proc. rok do roku).
Huawei traci w porównaniu z II i III kwartałem ub.r., gdy udało jej się wyprzedzić Apple i wspiąć się na drugie miejsce. Nie bez znaczenia jest zapewne efekt globalnej batalii, którą Chińczykom wytoczyły USA.

Oppo, które niedawno zadebiutowało w Polsce, upłynniło w tym czasie 31,8 mln telefonów, o 20,6 proc. więcej niż rok wcześniej.

Wyjątkiem wśród chińskich marek było w ostatnim kwartale ub.r. Xiaomi, które zanotowało lekki spadek sprzedaży: o 3 proc. do 26,4 mln sztuk.

W całym 2018 roku liderem na rynku smartfonów był Samsung (blisko 294 mln smartfonów w rok, spadek o 7,2 proc.), a miejsce drugie należało do Apple (212 mln sztuk, mniej o 1,7 proc.). Obie firmy traciły udział w rynku na rzecz chińskich producentów. Huawei – numer trzy – deptał Apple po piętach ze sprzedażą 206 mln komórek (wzrost o około 35 proc. rok do roku).

Mimo ofensywy Oppo, miejsce numer cztery należało do Xiaomi (120,3 mln smartfonów). OPPO sprzedał minimalnie mniej urządzeń, (119,6 mln sztuk sprzedanych telefonów w rok).

Jeszcze ciekawiej wygląda sprzedaż telefonów  na rynku chińskim.

Sprzedaż smartfonów w Chinach w Q4 wyniosła około 103 milionów sztuk, co stanowi spadek o 9,7% rok do roku. Na pierwszym miejscu znalazły się smartfony Huawei, udział w rynku czwartym kwartale 2018 r sięgnął 29% w .; OPPO i VIVO zajęły drugie i trzecie miejsce, z udziałem rynkowym odpowiednio 19,6% i 18,8%; Apple zajął czwarte miejsce z udziałem w rynku na poziomie 11,5%; a Xiaomi to piąty gracz, z udziałem w rynku wynoszącym 10,0%.
Sprzedaż smartfonów w Chinach 2018r.

W całym roku 2018 sprzedano w Chinach 397 milionów sztuk co dało roczny spadek o 10%. Huawei i VIVO wykazały wzrost pomimo spadkowego trendu, a spadek Apple osiągnął 11,7%. Ale największy spadek odnotował  Xiaomi . Firma w ostatnich miesiącach ubiegłego roku odnotowała bardzo duży spadek sięgający 35%. 

Na innych rynkach Xiaomi radzi sobie nieźle, Indie to podstawowy rynek zbytu dla Xiaomi, W zeszłym roku Xiaomi było marka Nr 1 na Ukrainie, marka zyskuje też w Hiszpanii, Polsce i niektórych krajach Europy zachodniej

Dodaj komentarz

avatar
  Subscribe  
Powiadom o